Tanulmányút: bejártuk az Őrségi Nemzeti Park tájait

Június 27-29. között az Őrségi Nemzeti Park tájaival ismerkedhetett Nemes Hajnalka, az Ifjú Kócsagőr Program országos döntőjének tavalyi győztese, és felkészítő mentora, Szegedi Fruzsina, a Körös-Maros Nemzeti Park Igazgatóság természetvédelmi őrkerület-vezetője.

Az Ifjú Kócsagőr Program szabályainak megfelelően azok a versenyzők, akik az országos döntőbe bejutnak, választhatnak egy hazai nemzeti parkot, ahová szeretnének mentorukkal együtt ellátogatni. Nemes Hajnalka az Őrségi Nemzeti Park mellett döntött, így kerülhetett sor a mostani utazásra.

A tanulmányút első állomása Őriszentpéter volt, ahol először az Őrségi Nemzeti Park Igazgatóság központjába látogattunk el, majd elfoglaltuk szállásunkat a közeli Keserűszeren. Ez a kutatószállás védett területen, egy erdő szélén fekszik, ahol a csendet csak a madarak éneke és a tücskök ciripelése töri meg. Mindjárt az első napon ellátogattunk a Vendvidékre, ahol Szabó Imre természetvédelmi őr kíséretével járhattuk be az érintetlen erdőket, ismerhettük meg a védett növénytani és állattani értékeket. Ellátogattunk az osztrák-szlovén-magyar hármas határhoz is, megnéztük Magyarország legnyugatibb települését, Felsőszölnököt.

A második napon az Igazgatóság központjában Szekeres Zsófia természetvédelmi őr fogadott bennünket. Vele együtt kenutúrára indultunk a Rába folyón. A védett szakaszon felfelé evezve izgalmakban sem volt hiány, mivel a folyó itt igen gyors folyású. Közben szakvezetőnktől sok mindent megtudhattunk a térség tájképi, növénytani és állattani értékeiről. A kenutúra után Szőcére látogattunk, ahol megtekintettünk egy láprétet. Mint megtudtuk, a talajviszonyok miatt itt kézzel kaszálnak a természetvédelmi őrök. Közben sok védett növénnyel ismerkedhettünk meg és szép fotókat készítettünk.

Csütörtökön Kőszegre utaztunk, ott megtekintettük a Chernel-kertet, a látogatóközpontot és a madármentő állomást is, ahol sérült madarakat, elhagyott fiókákat gondoznak. Ezeken a helyszíneken Menezdorf János, az ŐNPI munkatársa vezetett körbe bennünket.