Jutalom a jó tanulóknak: kunágotai diákok nyaraltak Réhelyen

Húsz felső tagozatos, kunágotai diák öt napon át nyaralt június végén a Körös-Maros Nemzeti Park Igazgatóság Sterbetz István Túzokvédelmi Látogatóközpontjában. Szakvezetéses túrák, szakmai előadások keretében ismerkedtek a Dévaványai-Ecsegi puszták természeti értékeivel.

Az 5-8. osztályos diákok kiváló tanulmányi eredményükért, jutalmul kapták ezt a nyaralást. Öt kísérőtanárral érkeztek, akikkel Igazgatóságunk szakemberei előzetesen egyeztették a kért szakmai programokat.

Az első napon tárlatvezetést tartottunk számukra a látogatóközpont múzeumában. Megismerhették a Nagy-Sárrét egykori élővilágát, s azt, milyen változások következtek be a területen a folyószabályozások után. A kiállítás másik részében a túzokkal kapcsolatban tudhattak meg sok érdekességet. Egy 20 perces, a túzokvédelemről szóló kisfilmet is levetítettünk.

A második napon a Réhelyi-tanösvényt jártuk be, melynek állomásain interaktív elemek segítségével ismerkedtek a gyerekek a térség élővilágával, természeti értékeivel. A tanösvény melletti bemutató volierbenélő túzokokat egészen közelről is megnézhették.

A következő napon kerékpárra pattantunk és elkerekeztünk az Ördög-árokhoz. Itt szakvezetőnk tartott egy előadást az egykori sáncárok-rendszerről, s beszélt az akkori korra jellemző, máig megtalálható maradványnövényekről is. Ellátogattunk a Finta-kúthoz, majd visszatértünk Réhelybe.

A nyaralás utolsó két napján szabadidős programjaik mellett előadásokat hallgattak a fiatalok a gyógynövényekről és a térség madárvilágáról. Emellett közös kézműveskedésre is lehetőségük nyílt.