Osztálykirándulóknak

Minden óvodás, általános iskolás, középiskolás korosztály számára élményteli kirándulás célpontja vagy kiváló erdei iskolai szakmai programok megvalósításának helyszíne lehet a Körösvölgyi Állatpark.

Munkatársaink már a kirándulás tervezés első lépéseitől szívesen segítséget nyújtanak elérhetőségeinken. A kirándulást szervező pedagógusok, erdei iskoláztatók, túraszervezők számára itt gyűjtöttük össze a leghasznosabb információkat és a kirándulás tervezés folyamatának javasolt lépéseivel.

1. lépés: Elő tájékozódás

  • Miért érdemes a Körösvölgyi Állatparkba kirándulást szervezni? Első lépésben tekintse át honlapunkat!
  • Mert a Körösvölgyi Állatpark a Körös-Maros Nemzeti Park legnagyobb, legkomplexebb bemutatóhelye, ahol a környezeti nevelési lehetőségek széles skálája várja az osztálykirándulókat. Bemutatkozás
  • Élmény- és ingergazdag helyszín, ahol a Csáky-kastély kertjében elterülő páratlan szépségű, a Kákafoki Körös holtág által körülölelt Anna-ligetben évszázados fák között tehet sétát, tölthet el tartalmas időt a csoport.
  • Több, mint 50 féle Kárpát-medencére jellemző állatfajjal lehet testközelből megismerkedni. Állatfajok
  • Mert interaktív tanösvényelemek gazdagítják a látnivalók sorát.
  • Mert két szintes, a Körös-Maros Nemzeti Park Természeti kincseit bemutató interaktív kiállítás várja a csoportokat.
  • Mert évente, jellemzően a jeles napokhoz kötődően számos, a belépőjegy árba foglalt hirdetett programot kínálunk.
  • Mert megannyi, korosztálynak megfelelő szakmai szolgáltatásból lehet válogatni, akár több napra elegendően is. Szolgáltatások / Árak
  • Mert a csoportok kényelmét buszparkoló, büfé, ajándék bolt, különleges játszótér, fedett kültéri pihenők is szolgálják.
  • Mert Szarvas és természeti környezete, számos, egyéb látnivalót, programot is kínál.

2. lépés: Vegye fel velünk a kapcsolatot!

Írjon e-mailt vagy hívjon fel bennünket, hogy segíthessünk a tervezésben. A kirándulás, erdei iskoláztatás megtervezéséhez nagyon szívesen nyújtunk szakmai tájékoztatást. Ellátjuk praktikus tanácsokkal. Összehangoljuk az elképzeléseket kínálatunkkal. Segítünk a korosztálynak megfelelő szolgáltatást vagy szolgáltatásokat kiválasztani, szükséges csoportbontást kialakítani, hogy igazi élmény legyen a kirándulás. Minden felmerülő kérdésére szívesen válaszolunk. Rugalmasan közreműködünk, felvilágosítást nyújtunk a pályázati vagy egyéb háttér papírozás lebonyolításában, árajánlatot küldünk. Ellátjuk tanáccsal az étkezés, több napos kirándulás esetlegesen a szállás igénybevételével kapcsolatban is.

3. lépés: Döntés

Ismertesse kollegáival, feletteseivel, a gyerekekkel és a szülőkkel a kirándulás tervét. Beszéljék meg, határozzák el a kirándulás helyszínét, az igényelendő programokat. Több, lehetséges napot is fixáljanak le a kirándulás megvalósítására.

4. lépés: Jelentkezzen be elérhetőségeinken!

Írjon e-mailt vagy hívjon fel bennünket, hogy előjegyezhessük naptárunkban a látogatás időpontját és az igényelt szolgáltatásokat. Amit bejelentkezéskor kérni fogunk:

  • Honnan (település, intézmény) érkezik a csoport?
  • Telefonos elérhetőség?
  • Várható csoportlétszám (gyermekek és kísérők)?
  • Milyen korosztályú gyerekek?
  • Önálló látogatás lesz vagy plusz szolgáltatásokat is igénybe vesz-e a csoport?

Bejelentkezését bármikor módosíthatja, melyet kérjük, szintén nyugodtan jelezzen részünkre!

5. lépés: Az utazás/szállás/étkezés lekötése

Csak az utolsó lépésben érdemes az utazást (autóbusz bérlés, vonat jegy vásárlás stb.), vagy több napos kirándulás esetén a szállást és az étkezést lekötni szolgáltatókkal. Amennyiben a már előzetesen lekötött állatparki látogatással az utazás vagy szállás időpontja nem összeegyeztethető, akkor szívesen adunk új időpontot a kiránduláshoz.

Egyéb, hasznos tanácsok

Praktikus öltözködés

Az állatparki kiránduláshoz előnyös olyan, időjárásnak megfelelő, de réteges, ruházatot, kényelmes lábbelit választani, amely a gyermekek egész napos megfelelő hőérzetét biztosítja. Lehetőleg „játszós” ruhát, ami lehetővé teszi a szabad levegőn történő önfeledt mozgást, játszóterezést. Érdemes a változékony időjárásra is gondolni, ezért nem árt, ha esőkabát, kisebb gyermekek esetében váltóruha is rendelkezésre áll. Óvodás, kisiskolás gyermek csoportoknál elterjedt az egy színű vagy egyenpóló, egyen sapka használat, amely a területen egy időben, egy helyen tartózkodó több csoport keveredésének elkerülését, átláthatóságát jól segíti a pedagógus számára.

Mit hozzanak magukkal a gyerekek?

  • Csak a legszükségesebbeket, ami egy apró hátizsákba belefér
  • Tízórait vagy uzsonnát, amennyiben az étkezést saját úton tervezi a csoport
  • Egy kulacs vizet, teát, vagy gyümölcslét, ami később a helyszínen működő ivóvíz kutakból, büféből bármikor utántölthető.
  • Nem túl sok zsebpénzt, hogy a gyerekek egy kis emléket vásárolhassanak, ha szeretnének az ajándékboltban vagy fogyaszthassanak a büfében.
  • Esőkabátot, hiszen sosem lehet tudni, mikor ered el az eső.
  • Rovarriasztó sprayt

Mit nem érdemes a gyerekeknek magukkal hozni?

  • Értékes tárgyakat
  • Nagy mennyiségű pénzt
  • Mobiltelefont
  • A kiránduláshoz szükségtelen eszközöket, játékokat stb.

Hogyan segítse a pedagógus az állatparki látogatás lebonyolítását?

A kirándulás előtti hetekben, napokban nagyon fontos dolog a gyermek csoportokat, korosztályi szintjüknek megfelelően felkészíteni az állatparki látogatásra, melyben nagy szerepe van a pedagógusnak. Ajánlatos előre tisztázni az állatparkban, mint különleges, élő közegben a viselkedési normákat, ismertetni a várható programot is. Tematikus látogatás esetén a tananyagot célszerű előzetesen az állatparki látnivalókhoz alakítani, ahol a gyerekek a valóságban is megtapasztalhatják az elméletben elsajátított ismereteket. Az állatparki látogatás gördülékeny lebonyolításában a pedagógus aktív közreműködése nélkülözhetetlen, hiszen a kirándulás teljes időtartama alatt ő felel a rá bízott gyermekek testi épségére, viselkedésére. Az érkező csoportokat minden esetben egyedileg fogadják munkatársaink és segítenek az eligazodásban, a gyerekek terelgetésében, az információ nyújtásban. A csoport tagjait azonban csak a pedagógus ismeri személyesen, így ő tudja hatékonyan irányítani, vezényelni is a gyerekeket. Ami szülőkkel vegyes csoportok látogatásakor is elengedhetetlen. Fokozottan igaz ez a szolgáltatások igénybevétele esetén, amikor az állatparki programot tartó szakember munkáját, akár egy túravezetés, állatismertető, látványetetés, múzeum- vagy zoopedagógiai program alatt a csoport viselkedésének koordinálásával szükséges segíteni. A pedagógus és az állatpark munkatársainak kölcsönös együttműködésével érhető csak el az a közös cél, hogy a gyerekek számára igazi élménnyé és valódi tudásszerzéssé váljon a látogatás. A pedagógus segítségével a környezeti nevelés nem csupán az állatparki látogatásra terjed ki, hanem azt megelőző, előkészítő időszakra és a kirándulást követő élmény feldolgozó, számonkérő szakaszra is. Utóbbit állatparki- és múzeumpedagógiai munkafüzetekkel is segítjük.

Szeretettel várjuk érdeklődéseiket, bejelentkezéseiket!