magyar english
Körösvölgyi Látogatóközpont és Állatpark nyitva tartása

Széchenyi 2020 - KEHOP, GINOP pályázatok

Interreg Román-Magyar pályázat

Keressen minket a Facebookon!

MEGVÁSÁROLHATÓ!

Védett természeti területek

Kultúrtörténeti értékek
Hasznos linkek

"A túzok határon átnyúló védelme Közép-Európában" LIFE+

Nemzeti Parki Termék Védjegy

NATURA 2000 fenntartási tervek

KVLKÁP
A Körös-Maros Nemzeti Park Igazgatóság „Hálózsákban a csillagos égbolt alatt” címmel hirdetett vezetett túrát a Kis-Sárrét részterületén

A csillagos égbolt most elmaradt. Szemerkélő esőben töltöttük az estét a Biharugrai halastórendszer begécsi egységén. Lelkes vendégeink – akiket nem riasztott el a borult ég – az időjárástól függetlenül szép élményekkel, egy hangulatos éjszaka emlékeivel távoztak.

A program kezdéseként kisebb kirándulást tettünk a környéken, ismerkedve a halastó környékének értékeivel is. Nagy örömünkre egy virágzó örménygyökér állományra akadtunk. A védett növény itteni felbukkanása még a szakembereket is meglepte, hiszen itt gyepesedő szántóban, viszonylag száraz körülmények között tenyészik.
Az út során többfelé találkoztunk üzekedésben lévő őzekkel, szarvasok lépdeltek át előttünk, barna rétihéjákat, szalakótát, táplálkozó nagy kócsagokat, szürke gémeket figyeltünk meg.
A régi geszti szőlőskertben – a Homokon - megtapasztalhattuk, hogyan alakítja át a természet egy hajdan művelt, gondozott terület arculatát.

Táborhelyünkre visszatérve kis tűzön sütöttük meg szalonnánkat, miközben népes nyári lúd csapatok érkeztek hangos gágogással éjszakázni, bakcsók ereszkedtek a csatornapart bokraira.

A Körös-Maros Nemzeti Park Igazgatóság megfigyelőtornyában beszélgetve még sokáig hallgattuk az éjszaka hangjait, a ludak zsivalygását, a búbos vöcskök nyerítő kiáltását, szárcsák pittyegését, a sirályok meg nem szűnő rikkantásait.